JSTE MAJITELEM E-SHOPU? TÝKÁ SE VÁS EET?
Od 1. 3. 2017 se začne EET týkat také malo a velkoobchodníků, tedy i e-shopů, pokud přijímají platby v hotovosti, nebo platební bránou.
V případě e-shopů se musí majitel obchodu k EET zaregistrovat v těchto třech případech:
- pokud při převzetí zboží osobním odběrem na výdejním místě e-shopu přijme obchodník od zákazníka úhradu v hotovosti,
- pokud obchodník zašle zboží přepravní službou na dobírku, služba cenu zboží zinkasuje a tržbu předá v hotovosti obchodníkovi,
- pokud zákazník zaplatí platební kartou prostřednictvím platební brány e-shopu. V tomto případě viz. vysvětlivka v našem blogovém článku ZDE.
Majitel e-shopu pokud je registrován k EET je navíc povinen od 1. 3. 2017 umístit na stránky e-shopu následujícíc text:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.